Van slag in Olhao

18 maart 2022 - Olhão, Portugal

Doorgaans is het hier prima weer. Soms een bui en daarna komt de zon weer door. Dat gaat de laatste week zeer moeizaam. Na een paar dagen regen kleurt de lucht langzaam geel. Ongetwijfeld zit ie vol met Saharastof. Het contrast met de normale heldere luchten is erg groot. Het weer is van slag. Of dat komt door de winden vanuit de Sahara of niet, boeit me eerlijk gezegd niet. Wat me wel bezig houdt is hoe dat kan. Het weerbericht geeft aan vrijwel onbewolkt en het is bewolkt, niet voor de eerste dag maar al dagen. Ik begin me af te vragen of Weeronline betaald wordt om (toch) toeristen naar Portugal te lokken door een mooiere voorstelling te maken dan de werkelijkheid is. Ze hebben hier immers erg veel moeten derven aan toerisme tijdens de coronapandemie.

Onze Nederlandse Olhao kennissen die we nu voor de vierde keer ontmoeten zijn ook een beetje van slag. Zij gaan terug naar Nederland, want het been van Wil wil niet meer. Eerst een ontsteking en nu weer iets invaliderend. Sneu voor hen en voor ons, want we zouden elkaar deze periode regelmatig treffen op een terras of samen een glaasje drinken thuis. Goede reis Wil en Henk en tot de volgende keer.

IMG_0213IMG_2087

1. Liesbeth Franken:
    18 maart 2022
    Sneu voor jullie dat de zon niet wil doorkomen. En ook erg sneu voor Wil en Henk dat ze terug moeten. Houd de moed erin. De zon gaat vast wel weer schijnen. Liefs, L&H.
  2. Leonie Brok-Elfering:
    18 maart 2022
    De Sahara luchten kwamen tot hier toe. Jammer dat dipje. Ook voor jullie kennissen. Dat het hen maar snel beter mag gaan ...
  3. Myra:
    18 maart 2022
    Een eind van huis en dan in het stof zitten. Het troost je vast niet, dat mijn pas gewassen auto er niet uitziet. Helemaal onder het stofzand. Maar onze lucht is hemelsblauw met een heerlijk zonnetje.
    Ik ben een keertje niet jaloers op jullie.
    Hopelijk komt het goed💕🌻
  4. Verhoef:
    18 maart 2022
    Dank je. Wij komen weer terug op deze fijne plek op aarde.